WIZJA I MISJA
PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA W KARSINIE
„Dziecko jest cudzoziemcem, nie rozumie języka,
nie zna kierunku ulic,
nie zna praw i zwyczajów.
[…] Potrzebny przewodnik, który grzecznie odpowie na pytanie.”
Janusz Korczak, Dzieła, tom 7: Jak kochać dziecko. Prawo dziecka do szacunku, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Latona, 1993.
WIZJA PRZEDSZKOLA
Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy ,mądrości , szczęścia i radości.
Stwarzamy każdemu dziecku szansę rozwoju w miarę jego możliwości.
Pragniemy w każdym dziecku rozbudzić ciekawość świata i ludzi.
Chcemy wychować dziecko z bogatą wyobraźnią twórczą.
Przygotowujemy dziecko do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z trudnościami.
WIZJA NASZEGO WYCHOWANKA
1. Zna siebie i własne możliwości.
2. Jest sprawny ruchowo.
3. Wykonuje czynności samoobsługowe.
4. Rozumie potrzebę higienicznego trybu życia.
5. Współdziała w grupie i podtrzymuje prawidłowe relacje z innymi.
6. Jest aktywnym członkiem społeczności.
7. Zna najbliższe otoczenie przyrodnicze i społeczne.
8. Buduje własny system wartości 9. Rozwija umiejętności myślenia, mówienia, czytania, pisania i z zakresu pojęć matematycznych.
10. Szanuje przyrodę i ma ukształtowane zachowania proekologiczne.
11. Wyraża swoje przeżycia wewnętrzne i uczucia w różnych formach: słownej, ruchowej, muzycznej, plastycznej i technicznej.
12. Rozumie potrzebę dbania o własne bezpieczeństwo.
13.. Posiada poczucie przynależności narodowej.
WYCHOWANIE – OPIEKA –KSZTAŁCENIE
– nauczyciele dobrze znają dziecko i jego środowisko rodzinne, orientują się w ich potrzebach, możliwościach i oczekiwaniach,
– nauczyciele umiejętnie dostosowują warunki do potrzeb procesu wychowania i kształcenia.
– nauczycielki w oparciu o zatwierdzone programy maja możliwość tworzenia własnych, dostosowanych do potrzeb, warunków, możliwości dziecka i placówki programów. Biorąc pod uwagę akceptację rodziców.
– W realizacji programów dominują aktywne metody edukacji,
– Nauczycielki systematycznie doskonalą, rozwijają swoje umiejętności w zgodzie z nowoczesnymi trendami w pedagogice,
– nauczyciele wykazują zaangażowanie i dbałość o każdego wychowanka, umiejętnie obserwują i dokumentują postępy w rozwoju dziecka, celem lepszego stymulowania jego edukacji,
– wyposażenie przedszkola zapewnia naszym dzieciom warunki do wszechstronnego rozwoju, jest bezpieczne, oddziałujące na wyobraźnię, rozwija twórcze myślenie dzieci,
– nauczyciele rozbudzają szerokie zainteresowania dzieci bliższym i dalszym środowiskiem, stosując ciekawe pomoce dydaktyczne, korzystają z pomocy rodziców, w celu uatrakcyjnienia zajęć.
MISJA PRZEDSZKOLA
Dajemy dzieciom możliwość:
- samorealizacji,
- kreatywnego myślenia,
- działania,
- pracy z innymi,
- uczestniczenia w ciekawych zabawach i zajęciach.
Misją naszego przedszkola i nauczyciela jest:
- Zapewnić wychowankom jak najlepsze warunki do prawidłowego, harmonijnego rozwoju w atmosferze, życzliwości i bezpieczeństwa,
- Spełniać oczekiwania rodziców i dzieci,
- Preferować indywidualne traktowanie każdego wychowanka,
- Budować atmosferę odwołującą się do wartości humanistycznych i chrześcijańskich,
- Stwarzać klimat, w którym dzieci czują się kochane, akceptowane i szczęśliwe,
- Zachęcać dzieci do kreatywnego myślenia i działania, współpracy w grupie rówieśniczej, uczestnictwa w ciekawych zajęciach oraz samorealizacji,
- Stać na straży praw człowieka, a także przestrzegać międzynarodowej konwencji praw dziecka,
- Dbać o dobre relacje między dzieckiem a pracownikami przedszkola, oraz między rodzicami a przedszkolem,
- Współpracować ze środowiskiem lokalnym,
- Zapewnić naszym wychowankom i ich rodzicom pomoc w każdej sytuacji.
Kluczem do naszego przedszkole jest hasło:
P – jak przyjaźń
R – jak radość
Z – jak zdolności w miarę możliwości
E – jak estetyka, emocje
D – jak domowa atmosfera
S – jak sztuka
Z – jak zdolności
K – jak koleżeństwo
O – jak obowiązek
L – jak literatura
E – jak edukacja
Breloczkiem do klucza jest:
K – jak kultura
A – jak aktywność
R – jak rozwój
S – jak systematyczność
I – jak inteligencja
N – jak nauka
OFERUJEMY DZIECIOM
- Wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną prowadzącą zajęcia;
- Funkcjonalne i estetyczne sale zajęć;
- Posiadamy obszerną literaturę dla dzieci;
- Nowoczesne pomoce dydaktyczne do zajęć;
- Bezpośredni kontakt z przyrodą, sztuką.
- W ramach zajęć dodatkowych organizujemy:
- Zajęcia umuzykalniające;
- Spotkania z teatrem;
- Zajęcia gimnastyki korekcyjnej;
- Zajęcia języka angielskiego;
- Wycieczki.
W naszym przedszkolu dajemy dzieciom możliwość:
Poznawania i rozumienia siebie i świata;
Odnajdywania swojego miejsca w grupie rówieśniczej i otaczającej rzeczywistości;
Rozróżniania podstawowych wartości- dobra, miłości, przyjaźni;
Inicjowania zachowań proekologicznych;
Kreatywnego myślenia;.
„Gdy bawię się czy rozmawiam z dzieckiem
– splotły się dwie dojrzałe chwile mojego i jego życia…”
Janusz Korczak