Misja i wizja przedszkola

WIZJA I MISJA

PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA  W KARSINIE

„Dziecko jest cudzoziemcem, nie rozumie języka,

nie zna kierunku ulic,

nie zna praw i zwyczajów.

[…] Potrzebny przewodnik, który grzecznie odpowie na pytanie.”

Janusz Korczak, Dzieła, tom 7: Jak kochać dziecko.  Prawo dziecka do szacunku, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Latona, 1993.

 

WIZJA PRZEDSZKOLA

Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy ,mądrości , szczęścia i radości.

Stwarzamy każdemu dziecku szansę rozwoju w miarę jego możliwości.

Pragniemy w każdym dziecku rozbudzić ciekawość świata i ludzi.

Chcemy wychować dziecko z bogatą wyobraźnią twórczą.

Przygotowujemy dziecko do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z trudnościami.

WIZJA NASZEGO WYCHOWANKA

1. Zna siebie i własne możliwości.

2. Jest sprawny ruchowo.

3. Wykonuje czynności samoobsługowe.

4. Rozumie potrzebę higienicznego trybu życia.

5. Współdziała w grupie i podtrzymuje prawidłowe relacje z innymi.

6. Jest aktywnym członkiem społeczności.

7. Zna najbliższe otoczenie przyrodnicze i społeczne.

8. Buduje własny system wartości 9. Rozwija umiejętności myślenia, mówienia, czytania, pisania i z zakresu pojęć matematycznych.

10. Szanuje przyrodę i ma ukształtowane zachowania proekologiczne.

11. Wyraża swoje przeżycia wewnętrzne i uczucia w różnych formach: słownej, ruchowej, muzycznej, plastycznej i technicznej.

12. Rozumie potrzebę dbania o własne bezpieczeństwo.

13.. Posiada poczucie przynależności narodowej.

WYCHOWANIE – OPIEKA –KSZTAŁCENIE

– nauczyciele dobrze znają dziecko i jego środowisko rodzinne, orientują się w ich potrzebach, możliwościach i oczekiwaniach,

– nauczyciele umiejętnie dostosowują warunki do potrzeb procesu wychowania i kształcenia.

– nauczycielki w oparciu o zatwierdzone programy maja możliwość tworzenia własnych, dostosowanych do potrzeb, warunków, możliwości dziecka i placówki programów. Biorąc pod uwagę akceptację rodziców.

– W realizacji programów dominują aktywne metody edukacji,

– Nauczycielki systematycznie doskonalą, rozwijają swoje umiejętności w zgodzie z nowoczesnymi trendami w pedagogice,

– nauczyciele wykazują zaangażowanie i dbałość o każdego wychowanka, umiejętnie obserwują i dokumentują postępy w rozwoju dziecka, celem lepszego stymulowania jego edukacji,

– wyposażenie przedszkola zapewnia naszym dzieciom warunki do wszechstronnego rozwoju, jest bezpieczne, oddziałujące na wyobraźnię, rozwija twórcze myślenie dzieci,

– nauczyciele rozbudzają szerokie zainteresowania dzieci bliższym i dalszym środowiskiem, stosując ciekawe pomoce dydaktyczne, korzystają z pomocy rodziców, w celu uatrakcyjnienia zajęć.

 

MISJA PRZEDSZKOLA

Dajemy dzieciom możliwość:

  • samorealizacji,
  • kreatywnego myślenia,
  • działania,
  • pracy z innymi,
  • uczestniczenia w ciekawych zabawach i zajęciach.

Misją naszego przedszkola i nauczyciela jest:

  • Zapewnić wychowankom jak najlepsze warunki do prawidłowego, harmonijnego rozwoju w atmosferze, życzliwości i bezpieczeństwa,
  • Spełniać oczekiwania  rodziców i dzieci,
  • Preferować indywidualne traktowanie każdego wychowanka,
  • Budować atmosferę odwołującą się do wartości humanistycznych i chrześcijańskich,
  • Stwarzać klimat, w którym dzieci czują się kochane, akceptowane i szczęśliwe,
  • Zachęcać dzieci do kreatywnego myślenia i działania, współpracy w grupie rówieśniczej, uczestnictwa w ciekawych zajęciach oraz samorealizacji,
  • Stać na straży praw człowieka, a także przestrzegać międzynarodowej konwencji praw dziecka,
  • Dbać o dobre relacje między dzieckiem a pracownikami przedszkola, oraz między rodzicami a przedszkolem,
  • Współpracować ze środowiskiem lokalnym,
  • Zapewnić naszym wychowankom i ich rodzicom pomoc w każdej sytuacji.

Kluczem do naszego przedszkole jest hasło:

P – jak przyjaźń

R – jak radość

Z – jak zdolności w miarę możliwości

E – jak estetyka, emocje

D – jak domowa atmosfera

S – jak sztuka

Z – jak zdolności

K – jak koleżeństwo

O – jak obowiązek

L – jak literatura

E – jak edukacja

Breloczkiem do klucza jest:

K – jak kultura

A – jak aktywność

R – jak rozwój

S – jak systematyczność

I – jak inteligencja

N – jak nauka

OFERUJEMY DZIECIOM

  • Wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną prowadzącą zajęcia;
  • Funkcjonalne i estetyczne sale zajęć;
  • Posiadamy obszerną literaturę dla dzieci;
  • Nowoczesne pomoce dydaktyczne do zajęć;
  • Bezpośredni kontakt z przyrodą, sztuką.
  • W ramach zajęć dodatkowych organizujemy:
  • Zajęcia umuzykalniające;
  • Spotkania z teatrem;
  • Zajęcia gimnastyki korekcyjnej;
  • Zajęcia języka angielskiego;
  • Wycieczki.

W naszym przedszkolu dajemy dzieciom możliwość:

Poznawania i rozumienia siebie i świata;

Odnajdywania swojego miejsca w grupie rówieśniczej i otaczającej rzeczywistości;

Rozróżniania podstawowych wartości- dobra, miłości, przyjaźni;

Inicjowania zachowań proekologicznych;

Kreatywnego myślenia;.

„Gdy bawię się czy rozmawiam z dzieckiem

– splotły się dwie dojrzałe chwile mojego i jego życia…”

Janusz Korczak